Nakon proglašenja svetske pandemije korona virusa i preduzimanja svih neophodnih mera, došlo je do ogromnih posledica za ekonomiju.

Za razliku od velikih trgovaca, mala i lokalna preduzeća uglavnom nemaju novčane rezerve za održavanje posla u ovom surovom periodu. Neizbežno je da ćemo videti kako mnogi od njih trajno zatvaraju svoja vrata.

Ako ste ipak jedni od onih koji se i dalje pitaju zašto bi uopšte trebali pomagati malim biznisima, evo nekoliko ključnih razloga:

  1. PODRŠKA ZAJEDNICI

Ne postoje podaci za Srbiju, ali je zanimljivo istaći da izveštaj iz kraja 2018. godine pokazuje to da da mala preduzeća čine 44% američke ekonomske aktivnosti. Dakle, kupovina u ovim malim preduzećima ne samo što ulaže više novca u lokalnu ekonomiju, već i održava u životu raznolikost opcija koje svaku zajednicu čine jedinstvenom.

  1. EKONOMSKI UTICAJ

Lokalni biznisi pomažu u otvaranju lokalnih radnih mesta i dodaju jedinstveni ukus zajednici koja ih okružuje, poboljšavajući ekonomiju privlačeći više posetilaca i čineći ga poželjnim mestom kako za posetiti, tako i za život.

  1. PERSONALIZOVANA USLUGA

Mala kupovina odlična je za dobijanje personalizovane usluge – ponekad to znači i kupovina od ljudi koji znaju vaše ime. Mnogi vlasnici malih preduzeća posebno daju značaj razvijanju odnosa sa svojim kupcima.

  1. KONKURENCIJA

Kada je tržište puno malih biznisa, to automatski znači i veću konkrenciju što omogućuje niže cene, a veću ponudu.

 

Sada kada ste se upoznali sa četiri važna razloga zašto pomoći lokalnim, malim biznisima, evo nekoliko stvari koje možete učiniti kao potrošač kako biste pomogli tim preduzećima, posebno ako ste neko na čiji tok prihoda nije uticao korona virus:

 

  1. Kupujte poklon vaučere i ohrabrite i vaše prijatelje da učine isto

Bez obzira na mere, ukoliko se još uvek ne osećate sasvim prijatno za odlazak u kozmetički salon, fitnes studio ili slično, uvek možete kupiti poklon vaučer, a tada su svi na dobitku. Ta preduzeća će zabeležiti nešto prihoda a vi ćete se radovati nešto kasnije.

 

  1. Iskoristite mogućnosti koje vam pružaju društvene mreže i izreklamirajte biznise na svojim profilima

Usled novonastale situacije i preporučenog socijalnog distanciranja, sve više ljudi provodi puno vremena na svojim telefonima i računarima. To znači više očiju na stranicama društvenih mreža.

Ovo je najjednostavniji i najbolji način zbog ogromnog uticaja koji ima. Nastavite da podržavate lokalna preduzeća i na vašim profilima i skrenite pažnju vašim prijateljima i pratiocima da ovi biznisi i dalje postoje. Delite na društvenim medijima svoje omiljene lokalne kompanije i podstaknite zajednicu da učini isto.

*Iskoristite opciju koju je nedavno uveo i sam Instagram – SupportSmallBusiness.

 

  1. Ponudite svoje usluge besplatno

Ako imate vremena i mogućnosti, razmislite o tome da ponudite svoje veštine ovim loklanim biznisima, recimo za izradu website-a, slanje newsletter-a ili održavanje društvenih mreža.

Ili ako ste stručnjak u oblasti finansija i imate strategije koje mogu pomoći malim preduzećima da ‘isplivaju’ iz ove ekonomske krize, u jedinstvenom ste položaju da doprinesete očuvanju malih lokalnih biznisa.

 

  1. Organizujte svoje prijatelje koji su stručni u svojim oblastima da takođe ponude svoje usluge besplatno

Jedan od načina na koji to možete učiniti bez oduzimanja previše vremena kolegama i prijateljima jeste organizacija webinara gde će oni podeliti svoje iskustvo, znanje i savete a možda i neke prezentacije sa vlasnicima loklanih malih biznisa.

 

 

Uticaj COVID-19 pandemije je u svakom smislu velik, a njegov ekonomski uticaj je još veći.

Mala preduzeća su najviše pogođena. Na nama je kao zajednici da učinimo sve što možemo kako bismo pomogli ovim malim biznisima.

Bilo da se radi o novčanoj podršci, poklanjanju naših veština kroz različite usluge, besplatnom reklamiranju na društvenim mrežama, kupovina hrane od malog uzgajivača ili fitnes programa od lokalnog trenera, svako malo se računa.

Ako radimo zajedno, možemo održati svoje telo, ali i biznise zdravim.