Digitalne tehnologije iz dana u dan menjaju način na koji komuniciramo, radimo i živimo. Nema sumnje da automatizacija, razne onlajn platforme i ostali trendovi vezani za digitalnu tehnologiju danas transformišu skoro svaku industriju. Kako se značajna količina ljudi i preduzeća premešta na virtuelne načine komunikacije, zahvaljujući potpuno novom svetu mogućnosti ali i globalnim stanjem nastalim usled svetske pandemije korona virusa, industrija događaja takođe sledi taj trend, istražujući vrednost onlajn konferencija, seminara, kurseva, predavanja i virtuelnih susreta.

Zamišljeni kao alternativa fizičkim ’’licem u lice’’, virtuelni događaji još su u početnoj fazi. Da li bi virtuelno predavanje, konferencija ili kurs mogao biti dobra investicija za vašu kompaniju, lični brend ili jednostavno vašu karijeru? Na ovo pitanje nema lakog odgovora, jer sve zavisi iz kojeg ugla gledate. Sumirali smo za vas glavne prednosti i nedostatke.

 

Glavne prednosti:

  • Ušteda novca i vremena – prisustvovanje ili gostovanje na virtuelnom događaju će, bez ikakve sumnje, ispasti jeftinije, jer nema potrebe za iznajmljivanjem bilo kojeg posebnog mesta ili prostora. Takođe ćete uštedeti novac jer niko ne treba da putuje do događaja i sa njega. Štaviše, bez obzira koliko neko mogao da uživa u putovanjima, ponekad je nezgodno i zamorno odlaziti na poslovna putovanja i mnogi od nas bi zapravo radije sreli prave ljude klikom na dugme.
  • Nema dress code-a – kao gost, organizator, govornik ili moderator, više ne trebate da se stresirate zbog dress code-a. Niko vas neće videti, tako da ne morate da menjate svoje uobičajene pantalone za moderno odelo ili haljinu.
  • Širi domet – svi mogu prisustvovati virtuelnom događaju, bez obzira na lokaciju. Jedini uslov je dobra internet konekcija. To je sjajna prilika da se povežete sa širom, međunarodnom publikom i upoznate stručnjake, s kojima možda ne biste ni imali tu priliku na fizičkom događaju.

 

Ali postoje i neki nedostaci koje treba uzeti u obzir:

  • Nedostatak komunikacije licem u lice – kao ljudi, vezani smo za međusobno povezivanje. Networking. Većina nas želi stvoriti lični kontakt sa ljudima iz struke, sa potencijalnim kupcima ili investitorima i ostalim ljudima na događaju. Taj osećaj zajednice je verovatno teže, zapravo gotovo nemoguće, osetiti u virtuelnom okruženju. Druženje sa ljudima iz industrije i umrežavanje licem u lice i dalje su važan deo u izgradnji poverenja u buduće poslovne odnose.
  • Obraćanje pažnje – prisustvovanje virtuelnim događajima zahteva više koncentracije i fokusa, jer nam lako može nešto sa strane odvući pažnju, pogotovo ako ste u kancelariji na poslu, sedite sa kolegama ili imate druge zadatke o kojima treba voditi računa istovremeno.
  • Neefikasna sponzorstva – brendovi imaju poteškoće pri ostvarenju prave konekcije sa targetiranom publikom zbog nemogućnosti održavanja lice u lice interakcije sa publikom zbog čega vrše nedovoljno jak uticaj na istu.

 

Šta je budućnost?

Sve u svemu, nije lako okupiti ljude na svom događaju, bez obzira da li govorimo o virtuelnom događaju ili fizičkoj, uživo konferenciji. Učiniti vaš događaj popularnim definitivno je izazov, a konkurencija je žestoka. Kada su u pitanju virtuelni događaji uopšte, industrija se još uvek razvija u pogledu usvajanja i razvoja tehnologije. U nekom trenutku će se nove tehnologije, kao što su veštačka inteligencija i virtuelna stvarnost, verovatno više ’’zaigrati’’ u pokušaju stvaranja još boljeg doživljaja i privlačenja pažnje prisutnih.

Ipak, virtuelni događaji verovatno nisu za svakoga, ali to bi se u budućnosti moglo promeniti razvojem tehnologije i promenom percepcije ljudi. Jedno je sigurno: oni mogu biti sjajna alternativa u sve digitalnijem svetu u kojem svi pokušavaju biti brži, produktivniji i organizovaniji.