Nakon što odaberete ime brenda sa kojim ste zadovoljni, a koje ispunjava sve zahteve koje naziv brenda treba da ima, vreme je da odaberete i pravi logo.

Logo je grupa slova i/ili simbola koji se koristi na jedinstven način za identifikaciju kompanije, proizvoda ili usluge. Osim imena brenda, logo je najistaknutiji i najstabilniji element marketinga i trebao bi biti pažljivo dizajniran tako da na pravi način radi brendiranje vašeg proizvoda ili usluge.

 

Kako neke kompanije vode u ovoj marketinškoj igri i to bez puno truda?

 

Neki brendovi su se genijalno istakli u konkurenciji primenom sledećih strategija:

  • Razvoj proizvoda koji su stvoreni za njihove potrošače;
  • Konstantno pružanje rešenja koja pozitivno utiču na životni stil kupca;
  • Stvaranje moćne i lako prepoznatljive slike brenda;
  • Isticanje vrednosti koje odražavaju verovanja i brige ciljne publike;
  • Stvaranje uverljive priče i svrhe.

Dakle, ako želite da vaš brend bude popularan kao Nike i Lexus, šta treba da radite? Pre svega, morate raditi na izgradnji „ vizuelnog identiteta brenda“, odnosno logoa.

Dobra vest je da logo vašeg brenda može postati efikasan način za izgradnju svesti o brendu, a dobro dizajnirani logo ima apsolutnu moć da to i učini. Zato morate odabrati dizajn koji ne samo da prenosi snažnu sliku brenda već i govori priču o vašem brendu.

 

Kako odabrati najefikasniji logo dizajn?

Zvučno, atraktivno ime i trenutno prepoznatljiv logo odlični su načini da ljudi razviju vezu sa vašim brendom. Logo je obično prva stvar koju ljudi primete. Od tada pa nadalje vaš brend povezuju sa logotipom.

Kombinacijom pravih elemenata možete stvoriti profesionalni dizajn logotipa koji pomaže u promociji vašeg brenda.

Vaš vizuelni identitet treba da kaže kupcima jedinstvenu priču vašeg brenda. Ako održavate tu taktiku, vaš brend postaje primećen i samim tim ulazi u podsvest vaših kupaca.

 

Poboljšajte vizuelni identitet i svest svog brenda pomoću pravog logo dizajna

Primetili ste da neki brendovi, kao što je McDonald’s, ne trebaju da štampaju svoje ime na svojim proizvodima. Kupci jednostavno povezuju te prepoznatljive lukove slova M sa njihovim brendom, odnosno imenom.

Izgradnja identiteta brenda zahteva istraživanje, planiranje i naporan rad. Morate pronaći savršen odnos i kombinaciju između boja, dizajna i “ličnosti“. Na kraju svega, morate sve aspekte spojiti na način koji prenosi vašu konačnu reč o brendu.

 

Evo nekoliko saveta kojim koracima krenuti:

  1. Istraživanje

Uspešno poslovanje uvek započinje identifikovanjem i definisanjem ličnosti kupca. Kao preduzetnik, morate povezati svoj brend sa svojim kupcima. Dakle, razvijanje dizajna logotipa koji jasno prezentuje vašoj ciljnoj publici ono što radite/prodajete, može pomoći u stvaranju priče o brendu.

  1. Plan

Logotip smatrajte ilustracijom priče vašeg brenda. Dakle, morate da napravite jednostavnu, lako “svarljivu“ grafiku koja tu poruku prenosi javnosti. To uključuje elemente kao što su oblik, kombinacije boja, tipografija itd.

  1. Ne komplikujte

Ne preopterećujte dizajn slikama, oblicima, slovima i slično. Jednostavnim logotipom potrošači mogu lako da se sete i prepoznaju vašu marku. To čini logotip svestranijim tako da se lako može koristiti svuda, od vaše veb stranice pa do izloga.

  1. Jedinstvenost

Dizajn vašeg logotipa predstavljaće vaš brend u godinama koje dolaze. Dakle, izgradite moćan identitet brenda koji je privlačan estetski, ali i prepoznatljiv, bez obzira na promene trendova.

  1. Održavajte relevantnost

Elementi dizajna koje koristite treba da se podudaraju sa imidžom vašeg brenda. Bez obzira da li je reč o šemi boja ili tipografiji, logotip mora biti relevantan za posao. Na primer, upotreba ružičaste boje za brend koji promoviše muške predmete biće prava odbojnost za ciljnu publiku.

 

Aspekti na koje svaki logo treba da se fokusira

Da bi vaš logo ispričao kompletnu priču, svi elementi moraju biti dobro ukombinovani i zajedno “raditi“ na stvaranju savršene slike vašeg brenda. Pre odlučivanja o konačnom dizajnu razmotrite sledeće:

1. Tip logotipa

Vrsta logotipa koji odaberete direktno se odražava na vaš brend. Najčešće vrste su:

Slova – logo sastavljen od jednog slova. Ovo ne samo da pojednostavljuje naziv, već pomaže i u tom jasnom i simboličnom predstavljanju brenda. McDonald’s – žuti M i Honda u slovu H su uspešni primeri. Logoi u obliku slova mogu se lako uklopiti u različite veličine prostora. Međutim, da bi bili efikasni, moraju biti čitljivi.

Oznaka reči – logo sastavljen od reči ili skraćenica imena brenda. Najveća prednost je što su odmah prepoznatljivi bez potrebe za bilo kakvim prethodnim oglašavanjem. eBay, CNN, NASA i Google ih svi koriste. Korišćenjem prepoznatljivih i jedinstvenih karakteristika fonta, brendovi se bez napora mogu istaći i prepoznati. Međutim, u tom slučaju, pažnja se mora posvetiti detaljima kao što su čitljivost i šeme boja.

Grafika – logo koji koristi jedinstvenu grafičku sliku i koji je ljudima odmah prepoznatljiv. Prikazuje određenu kompaniju, proizvod ili brend. Twitter i Apple su idealni primeri.

Apstraktna oznaka – obično se sastoji od neobičnog oblika koji može predstavljati ideju ili vrednost, a ne direktnu poruku. Uslužne i tehnološke kompanije smatraju ih prilično efikasnim. Nike i Pepsi su idealni primeri. Neke kompanije poput Adidas Lacoste koriste apstraktni logotip praćen natpisom reči.

Amblem – logo koji povezuje ime kompanije sa slikovnim elementom. Međutim, najveći problem je čitljivost kada se ovakav logo znatno umanji. Harley Davidson i dalje koristi amblem, dok je Starbucks odustao od ovog dizajnerskog stila u nedavnom rebrand-u.

 

2. Tipografija

Font koji koristite u logou nosi puno emocija. Hrabra i jasna slova, poput onih koja koriste banke, imaju autoritativan glas. Dakle, ako odaberete dizajn logoa koji koristi slova i brojeve, koristite font koji se podudara sa ličnošću vašeg brenda.

3. Boja

Boja vašeg logotipa ima priličnu težinu. Svaka boja predstavlja emocionalni i psihološki aspekt. Neil Patel kaže da 85% kupaca navodi boju kao glavni razlog zašto kupuju neki predmet. Dakle, odabir boje igra značajnu ulogu u tome kako potrošači doživljavaju brend.

Pre nego što se odlučite za šemu boja, poigrajte se sa nijansama kako biste videli šta odgovara imidžu vašeg brenda. Primetićete koliko promena palete boja može promeniti i priču koju ispričate.

 

4. Oblik

Pri uočavanju oblika logoa, ljudi instant povezuju brend koji stoji iza njega. Dakle, oblik vašeg logoa može uticati na to kako se vaš brend doživljava. Na primer, krugovi, ovali i elipse predstavljaju osećaj zajednice, prijateljstva i celine, dok kvadrati i pravougaonici predstavljaju stabilnost, ravnotežu i pouzdanost.

 

 

Dakle, dolazimo do zaključka da je dizajn logoa više od umetnosti. Iako je sjajno istražiti sve kreativne aspekte koji mogu biti deo dizajniranja logoa vaše kompanije, neki drugi elementi su jednako važni.

 

Za preduzeća koja su tek u razvoju, kreiranje dizajna logoa koji govori priču o njihovom brendu idealan je način za izgradnju prve veze sa kupcima.

Sada kada ste smislili idealan logo za svoje poslovanje, moraćete da primenite kombinaciju tehnika kako da uopšte privučete pažnju ljudi i zainteresejete ih za vaše proizvode ili uslugu koju nudite.

A o tome pišemo u nekom narednom blogu!