Sve veći broj kompanija funkcioniše na ovaj način jer vide sjajne rezultate koje ova taktika može doneti. Na prvi pogled se može činiti pomalo suludo, ali iza toga stoji jedno jednostavno pitanje: Kako možete očekivati profit ukoliko nemate direktnih reakcija na vaš proizvod?

Ulažete puno vremena i energije u ono što radite da bi zaradili 0. To nema nikakvog smisla.

Međutim, kad pogledate nešto širu sliku davanja besplatno, ona itekako ima smisla!

Primera radi, Geri Vejnerčuk je uspešan preduzetnik, autor, govornik i moćan influenser. Sigurno su mnogi čuli za njega. Gerijev put ka svetskoj slavi je podrazumevao besplatno deljenje kvalitetnog sadržaja u vidu Youtube video snimaka, blog postova, infografika i ostalog.

Ovde možete pročitati šta je on sam napisao na ovu temu.

Kako besplatan sadržaj utiče na odluku kupca?

Mnogi pre kupovine pokušaju da upoznaju kompaniju koja stoji iza proizvoda. Ljudi žele da se na neki način uvere da je kompanija ‘stvarna’, da posluje legalno i da joj se može verovati.

Na koji način to čine? Osim odlaska na sekciju ‘O kompaniji’ ili ‘O timu’, potencijalni kupac će pogledati i kakav sadržaj je kompanija postavljala/delila na svom vebsajtu ili na svojim društvenim mrežama.

Tako je Demand Gen izveštaj uočio da je 47% kupaca pogledalo tri od pet objava besplatnog sadržaja pre kontaktiranja prodajnog sektora kompanije.

Ovo znači da je sadržaj postao ključan deo pri procesu kupovine sa trendom rasta.

Omogućavanje najboljeg sadržaja besplatnim, proširujete i prodajni levak, što će jednog dana dovesti do povećanja prodaje.

Dugoročna strategija

Izuzetno važna stvar u vezi besplatnog deljenja sadržaja jeste to da ne postoji instant nagrada – zarada. Dakle, ovo je isključivo dugoročna strategija.

Kada zasadite seme, ne očekujete da ćete ubrati plod odma sledećeg dana. Potrebno je vreme.

Ovo može biti problem za neke ljude, uzimajući u obzir ritam života – gde želimo sve i odma’.

I to je sasvim jasno. Nije lako ulagati vreme i energiju, davati nešto besplatno, bez vidljivih povratnih rezultata u narednih 6 meseci, godinu dana ili možda i duži vremenski period.

Međutim, ukoliko radite po pravoj formuli, vratiće vam se mnogo više nego da ste čuvali sadržaj ili ga delili uz neke posebne uslove.

Koji tip sadržaja ima najveći uticaj na donošenje odluke o kupovini?

Jako važno pitanje. Kakav tip sadržaja stvarati? Donose li određeni tipovi sadržaja bolje rezultate od drugih?

Izvlačimo statistiku iz već pomenutog Demand Gen izveštaja. Ovo su tipovi sadržaja koji su u poslednje dve godine donosili najviše rezultata:

  • Beli papir (White Paper) – 82%
  • Webinari – 78%
  • Studija slučaja – 73%
  • E-knjige – 67%
  • Blog tekstovi – 66%
  • Infografici – 66%
  • Analiza izveštaja – 62%
  • Video materijal – 47%
  • Interaktivne prezentacije – 36%

Ovo ne mora nužno da znači da vi i vaša kompanija morate da prioritizujete tipove sadržaja u ovom redosledu, ali bi on ipak trebao da služi kao uopšteni vodič.

Zaključak

Možda ovaj koncept besplatnog davanja vašeg najboljeg sadržaja ide protiv uobičajenih poslovnih vrednosti, ali to ne umanjuje moć koju ovaj pristup može da ima.

Rezultati su sasvim sigurni. Da bi ova strategija uspela, potrebno je apsolutno posvećivanje i posmatranje na ovo kao na trku izdržljivosti a ne kao na sprint.